Emi
Shaket, turmixot készíteni nem nagy kunszt. Beledobálod a hozzávalókat, összeturmixolod és kész. És hogy milyen csodák születhetnek belőle... Nálam a banánturmixal kezdődött minden. Nagyon rákattantam. Először csak simán, aztán más gyümölcsökkel. Végül elromlott a turmixom. Nagyon hiányoltam, de idővel egy szuper masinával helyettesítettem. Télen viszont nem annyira megy ez a fajta ital. Inkább melegre vágyok. Azért időnként benyomok néhányat, főleg mióta ráakadtam egy könyvre: The perfect summer drinks, vagyis A tökéletes nyári italok címmel. Annyi finomság van benne, hogy csak kapkodom a fejem és azok az inycsiklandó képek hozzá...
Mégis, akibe egy kicsi érdeklődés szorult a gasztronómia iránt, az mindig talál valami változtatni valót, vagy csak egyszerűen nincs hozzá valami és mással helyettesíti. Így vagyok én is. És ilyen ez a kiwi shake is.


Hozzávalók: 2 személyre
2 kiwi
fél citrom leve
5-6 nagy szem zöld szőlő
1 pohár kiwis joghurt
1,5 dl tej

A kiwit meghámozzuk, összedaraboljuk és a szőlővel együtt a turmixgépbe tesszük. Hozzácsavarjuk a citrom levét és alaposan összeturmixoljuk. Amikor pépes lett hozzáadjuk a tejet és a joghurtot és azzal is összeturmixoljuk. Pohárba töltjük, fél szelet citrommal és szőlővel diszítjük.
Ízlés szerint lehet cukrot vagy mézet is adni hozzá, mert kissé fanyar ízű. Én most nem akartam extra cukrot bevinni a szervezetembe. Ez sem gyakori nálam:) Nyáron tuningolhatjuk jéggel, joghurt helyett fagylalttal.



Tegnap felfedeztem egy nagyon érdekes dolgot. Nem tudom ti hallottatok-e az úgynevezett "zöld smoothie" vagyis zöld turmix nevű csodáról. Juditnál olvastam róla, még nem volt időm alaposabban utána nézni, de fogok. Hamár turmixrajongó vagyok miért ne próbáljak ki ilyeneket, hátha még jót is tesz. Majd jövök a részletekkel, ha lesznek és a fotókkal. Imádom azt a vad zöld színét:)
4 Responses
  1. trollanyu Says:

    Ez is egy szuper változat:) Az én családom is imádja, szoktam desszert helyett is készíteni. A zöld turmix nagyon jó lehet, magamnak el fogom készíteni, spenót a kedvncem.


  2. Seffer Lilla Says:

    A turmixokat nagyon szeretem, igazán finom nyalánkságok kevés bűntudattal...:)


  3. Emi Says:

    Trollanyu, köszi, nekem is jöhet desszert helyett is és bármilyen variációban. Nekem is következik a nagy zöldbevásárlás, aztán lássuk mennyire jön be.

    Lilla, ez jó, kevés bűntudattal. Tiszta igaz, nem annyira bűntudatos, mint egy szelet tejszínhabos, krémes süti:)


  4. MJ Says:

    Szia Emi!
    Nézd át légyszíves a másik blogod, mert a legutóbbi bejegyzésed óta a gépem nem engedi megjeleníteni. Ártalmas program jelentést ad róla. Állítólag a kem.freeblog.hu települt a tiédre és az pedig ártalmas programokat hordoz. :))