Emi
Nem tudom van-e, aki még nem készítette el ezt a nagyon egyszerű és imádnivaló édességet? Rengeteg blogon láttam és annyira de annyira kívántam már. Hetekig be volt tervezve, aztán úgy döntöttem, ezzel is kínozva magam, hogy csak akkorra készítem el, amikor itt lesznek anyuék. Így is lett. Gerditől kölcsönöztem a receptet, igaz csak fél adaggal kezdtem, de nagy hiba volt. Mindenki imádta, falta, az első süti volt, ami elfogyott:)



Hozzávalók:
50 dkg darált keksz
25 dkg vaj
20 dkg cukor
2 dl tej
5 ek kakaó
1 üveg rumaroma
15 dkg étcsoki



A kekszet összevegyítjük a kakaóval . A tejet, vajat és cukrot egy edényben feltesszük a tűzre és addig hagyjuk, amíg a vaj teljesen felolvad. Ebbe a szirupba belekavarjuk a kakaós kekszet, hozzáöntjük a rumaromát is és alaposan összekavarjuk. Egy tetszésünknek megfelelő méretű formát kibélélünk fóliával, belenyomkodjuk a keveréket. A csokit gőz felett felolvasztjuk, ráöntjük a tésztára és elsimítjuk. Hagyjuk teljesen megdermedni a tésztát és a csokit is, majd kivesszük a formából, lehúzzuk róla a fóliát, felszeleteljük és megesszük. Vigyázva, hogy másnak is hagyjunk belőle:)



Ez az egész adag receptje, szerintem nem érdemes felet készíteni, mert annyira finom és annyira eteti magát, hogy úgysem lesz elég:)) Hamarosan jön az ismétlés!
10 Responses
  1. Gerdi Says:

    Szerintem sem érdemes fél adaggal bajlódni:-) Nagyon örülök, hogy elkészítetted, mindig jó érzés viszontlátni egy-egy receptünket!


  2. NYAMMM Says:

    Én is régóta szemezek vele:) Imádom:)


  3. Anazar Says:

    Nagyon csinoskák. Én még nem készítettem el ;-)


  4. Erika Says:

    Hasonlót már csináltam régebben, tényleg finom:)


  5. Csilla Says:

    Igen, ezt szerintem sem szabad felezni! :))) Szeretjük mis is, gyors, és nagyon finom! :)


  6. trollanyu Says:

    Valóban nagyon ennivalóak:) Még sosem készítettem, de csak azért, mert én inkább a gyümölcsös sütiket szeretem. De a család biztos díjazná, fel kell vegyem a listára:)


  7. teller-cake Says:

    Nálunk is ez az egyik favorit és a receptem is egyezik az általad bemutatottal! :-)



  8. Emi Says:

    Gerdi, igen, ismerős az érzés, amikor viszont látom valahol a receptem:)

    Nyamm, ne csak szemezz, meg nem bánod!

    Anazar, mindenkinek kötelezően kipróbálandó:)

    Erika, örülök, hogy ismered!

    Csilla, ugy-e igaz, hogy nem felezendő?

    Trollanyu, mindenkinek megvannak a kedvencei, de garantálom, hogy a család, főleg a gyerekek imádnák!

    Teller-cake, sokunknak kedvence úgy néz ki:)

    Lilla, röviden, tömören:) Köszi!


  9. Panna Says:

    Igen, van aki még nem készítette el. Én :D