Emi
Van amikor valami finomságot kívánunk, de mégsem azt az édeset. A citrom nem olyan nagy vendéh nálunk, mindig van, de... ritkán használom. Inkább csak a levét. A lemon curdöt egy ideje akarom kipróbálni, így jött az ötlet, hogy ha citrom, legyen tripla. És ez egy olyan muffin lett, amin következőben sem változtatnék semmit. Pont így volt jó, ahogy volt.



Hozzávalók:
1 pohár joghurt
2 tojás
1 pohár cukor
fél pohár olaj
1 jó kávéskanál sütőpor
csipetnyi só
2 pohár liszt
fél citrom leve és héja
lemon curd (citromkrém)



A lisztet, sütőport és sót egy tálban összevegyítjük. Egy másikba tesszük a tojásokat, joghurtot, olajat, cukrot, citromlevet és citromhéjat és összedolgozzuk. Ezután hozzáadjuk a lisztes keveréket és tésztává kavarjuk.
A muffinsütőt kibéleljük papírkapszlival és egy kanálnyi tésztát teszünk minden mélyedésbe. Erre, középre, kávéskanálnyi lemon curd kerül, amit én készen vásároltam, de házilag is el lehet készíteni. Jó barátunk a Google ha valakit érdekel:)
A krémet befedjük még egy kanálnyi tésztával és mehet a sütőbe 180 fokon 20-25 percre. Amint kivesszük a sütőből, enyhén lereszeljük friss citromhéjjal. Hagyjuk kicsit hűlni mielőtt kiszedjük a formából.



Nekem ez a tészta 12 közepes(normál) és 6 mini muffinra volt elég. A kicsikbe nem került töltelék, hanem a tetejét kentem be citromkrémmel. Páromnál ennek nagyobb sikere volt, mert az olyan pont falatnyi és minek bíbelődni, fogogatni, morzsálni, amikor egybe eltüntethető:)
6 Responses
  1. trollanyu Says:

    Imádom a citromot, sajnos a lemon curdöt mlg jobban:) Isteni lehet.


  2. Éva Says:

    Nagyon szeretem a citromot akár süteménybe, akár krémbe . Nagyon finom lehetett guszta!


  3. Seffer Lilla Says:

    A lemon curd gondolatával már régóta kacérkodok, megadtad az utolsó lökést. Eszméletlen jól néz ki ez a muffin!


  4. Erika Says:

    Ilyen citromos muffint még nem csináltam, de lemon curdos piskótát igen. Tényleg nagyon finom!


  5. Ez nagyon jól hangzik! A citrom remek dolog!


  6. Emi Says:

    Trollanyu, finom volt, citromimádóknak isteni, lemon curd imádóknak pedig még inkább:)

    Éva, tényleg finom a citrom, én is szeretem sütiben, krémben. Igyekezek minél többször használni jótékony hatásai miatt.

    Lilla, kösz. Majd számolj be, ha elkészült a lemon curd. Tuti megéri nekifogni és nem is olyan bonyolult.

    Erika, szjvesen megkóstolnám azt a piskótát is! Most már a lemon curd is a kedvenceim közé tartozik. Jöhet bárhogy:)

    Rozmaring&Csokoládé, a citrom tényleg remek dolog, finom és egészséges. És a muffin is finom volt bizony:)