Emi


Senkit meg ne tévesszen a "vatta" szó a süti nevében. Valóban vattaszerűen puha és könnyű maga a tészta alap, na de ami rajta van... mennyei és minden ami ezzel jár. Rőgtön megértitek miről is beszélek, amint meglátjátok a hozzávalókat.
Otthon jártam Húsvétra és anyukám sütötte ezt a sütit. A recept kolléganőjétől származik. Ezúton is köszönet neki. Beleszerettem és amint visszajöttem ez volt az első sütim. Sajnos annyira édes, hogy 3 kis szeletnél meg kell állnom... de később folytatom :)


Hozzávalók:
Az alaphoz:
6 tojás
15 dkg porcukor
2 csomag epres v málnás pudingpor
2 ek liszt
1/2 cs sütőpor

A krémhez:
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
2 tojás sárgája
1 rumaroma

A habhoz:
2 tojás fehérje
10 dkg porcukor
fahéj


Az alaphoz a tojások sárgáját habosra kavarjuk a cukorral majd hozzákavarjuk a pudingport, a lisztet és a sütőport. A tojások fehérjéből kemény habot verünk és óvatosan összekavarjuk a tojássárgás masszával. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük és légkeveréses sütőben 15 perc alatt megsütjük. Sütőnktől függően leellenőrizhetjük hamarabb is, hogy elkerüljük a kiszáradást.

A krémhez a puha vajat kikavarjuk a porcukorral, majd a tojássárgával és a rumaromával.
A tojások fehérjét gőz fölött keményre verjük a porcukorral.
Amikor a tészta teljesen kihült, rákenjük először a vajas krémet, majd a tetejére a habot. Fahéjjal megszórjuk, rövid időre hüttőbe tesszük majd próbálunk önmegtartóztatást végezni, hogy fel ne faljuk egyszerre, majd el ne halálozzunk cukormérgezésben :)



Nagyon finom! Ugyanakkor nagyon édes és nagyon vajas. Akinek mindez túl sok az csak egy szelettel próbálkozzon vagy kevesebb cukorral...

12 Responses
  1. marisz57 Says:

    Tényleg nagyon finom lehet ez a süti!
    A tésztájában lévő pudingportól lesz olyan könnyű a tésztája.


  2. Szofi Says:

    Húúú, nagyon jól hangzik!Még sosem sütöttem olyan sütit, aminek pudingpor volt a tésztája!!!!


  3. Kati Says:

    Szia, rég hallottam rólad:)
    De jó, ismét egy süti, amibe pudingpor kell, mentem is:) Pont marisztól hoztam egy pudingporos kekszet, az is isteni lett:)


  4. trollanyu Says:

    Nagyon tetszik nekem is, ki fogom próbálni mindenképpen, de kevesebb cukorral. Örülök, hogy jelenkeztél újra:)


  5. Zsuzska Says:

    Lehet, hogy a vajas krémet lecserélem, de a pudingporos tésztát tuti kipróbálom!!! Nagyon finom lehet, én bírom az édeset!! :-)


  6. Emi Says:

    Örülök, hogy másoknak is tetszik, remélem ki is próbáljátok és úgy is tetszeni fog majd. Én is először sütöttem pudingporos piskótát és tényleg nagyon könnyű lesz tőle. Engem zavar a rengeteg mennyiségű cukor és vaj, de hát... időnként ha megeszem abból még nem lesz baj. Remélem :)


  7. Anazar Says:

    Remek lehet! Én egy hasonlót keresek (gyerekkori kedves emlék), fehér hab a teteje, sárga a krém, de barna a tészta, és fahéj helyett csokoládé reszelék dísziti. Vajon ez lenne az, csak kakaós tésztával? Ki kell prbálnom, hogy lássan :-)


  8. Emi Says:

    Én csak most ismertem meg, de említették már, hogy csokis pudingporral is kitűnő, úgyhogy elképzelhető, hogy ez az. Ennek is csokireszelék volt a tetején csak én vagyok a fahéjimádó, muszály volt így kipróbálnom. És nem rontott rajta egyáltalán :)


  9. Seffer Lilla Says:

    Nagyon jól néz ki, és vicces neve van...:)


  10. Blogkonyha Says:

    Hallottam már róla, de még nem volt módomban megkóstolni. Érdekes a neve, gondolom a puhasága miatt kapta. Nagyon finomnak tűnik!


  11. Gabriella Says:

    Nekem is van egy vattasütemény receptem - így fejből nem tudom, hogy ugyanaz a recept-e vagy csak hasonló (a Csábító házi sütemények c. könyvemben szerepel). Szemezek vele már egy ideje, lehet, hogy hamarosan elkészítem, kedvet kaptam Tőled. :))
    Finomat sütöttél Emi.


  12. Mrita Says:

    Nézz be hozzám díj vár Rád!