Emi
Lazacot eddig csak nyers, füstölt formában ettem, ami igencsak ízletes volt, bár nem értem a fennhéjázó lazacmániásokat, akiknek annyira előkelő ez az eledel. Nekem kicsit hajazott az íze a füstölt sonkáéra:)) Rengeteg sült lazacos recepttel találkozok és el sem tudtam képzelni milyen lehet, mi benne annyira különleges és drága. Szóval elkerülhetetlen volt kipróbálni.



Hozzávalók: 2 személyre
2 szelet lazacfilé
olivaolaj
citromlé

bors
fél doboz kukorica
1 marék fagyasztott zöldborsó
5-6 brokkoli és karfiolrózsa vegyesen
2 evőkanál vaj

A lazacfiléket sózzuk, borsozzuk, olivaolajjal bekenjük és citromlével lecsepegtetjük. Hagyjuk állni 10-15 percet, majd alufóliába csomagoljuk és 180 fokos sütőben 30 percet sütjük.
A brokkoli és karfiol rózsákatnéhány percig sós vízben pároljuk, majd leszűrjük. Egy edénybe felforrósítjuk a vajat, beletesszük a kukoricát, a zöldborsót, megsózzuk és néhány percig pároljuk. Ezután óvatosan belekavarjuk a brokkoli-karfiolt is és összepároljuk.
Én fokhagymás-korianderes naan kenyeret adtam hozzá.



Kijelentem, hogy a fóliában sült lazac mennyei! Puha, omlós és az az íz... semmihez sem hasonlítható. Hm, talán át kellene gondolnom a bevezetőben írtakat? Lesz még a lazac vendég minálunk:)
7 Responses
  1. Anazar Says:

    Éljen a lazac!!


  2. Éva Says:

    Nagyon guszta! El is hiszem hogy nagyon finom volt!


  3. trollanyu Says:

    Imádom, mindig mindenkor:) Először én is Angliában ettem lazacot, azóta a rabja lettem.


  4. Erika Says:

    Csatlakozom az elöttem szólókhoz. Egyszerű és milyen finom hal és recept!


  5. Gizi Says:

    Nagyon guszta, és semmi kétségem hogy isteni finom volt!! Az utolsó mondataidon jót mosolyogtam.:))) Látom Te is örök barátságot kötöttél a lazaccal.


  6. Petra Says:

    Ez is imádnám! Nagyon guszta. :)


  7. Emi Says:

    Anazar, éljeeen!

    Éva, köszi, tényleg az volt!

    Trollanyu, raboskodni ilyen körülmények között jóóó:))

    Erika, bizony, jólesik időnként a könnyű és finom. Főleg ha lazac:)

    Gizi, köszi, kétségtelen, ez egy nagy barátság kezdete volt:)

    Petra, köszi! Mondom én, és nem csak én, a lazac csodás!!!