Emi
Tudtommal nincsen magyar megfelelője... lehet nevezgetni, túrós fánk, tehentúrós lángos... de megefelelőről én nem tudok. Hagyományos román desszert és mennyei. Mielőtt megkóstoltam volna, nem értettem mi benne annyira jó. Végül egy otthoni étteremben beadtam a derekam. Hmm A tejföl... az áfonyalekvár... a túrós fánkszerűség...
Itt Angliában nem olyan nagy trend a tehéntúró, értsd először a nevét kellett felkutatnom, aztán magát a túrót. Nem volt olyan egyszerű, meglett, bár nem az az igazi. Örültem neki, mégsem helyettesíthetem minden vágyott túrós receptben mascarponeval a tehéntúrót... mi értelme akkor.



Hozzávalók:
20 dkg tehéntúró
2 tojás
5 dkg cukor
100-120 dkg liszt
késhegynyi ivószóda
vaníliaaroma
csipetnyi só
tejföl
áfonyalekvár
olaj a sütéshez



A tojásokat a cukorral kikavarjuk. A tehéntúrót villával áttörjük és a tojáshoz adjuk a sóval, vaníliaaromával együtt és alaposan összekavarjuk. Ezután kicsidenként beleadadoljuk a lisztet, amíg egy formázható tésztát kapunk belőle. Lisztes kézzel tenyérnyi lepényeket formálunk, a közepüket újjal benyomjuk. Minden lepényhez egy diónyi golyót is formálunk. Az olajat felforrósítjuk, majd a lángot közepesre vesszük. A lepénykéket aranybarnára sütjük, a golyócskákkal együtt.
Egy tányérra kanálnyi tejfölt teszünk, ellapítjuk, rá egy kanálnyi lekvárt, ráhelyezünk egy fánkot a közepén levő mélyedésbe pedig egy golyót. Lecsepegtetjük tejföllel és lekvárral és melegében megesszük. Ahogy a forró fánktól a tejföl és a lekvár átmelegedik és elkezd párologni... abbahagyhatatlan volt számunkra!
Én egy kicsit túlzásba estem a lecsepegtetéssel... el is csúnyitotta a képeket rendesen, az ízét egyáltalán nem:)




8 Responses
  1. sedith Says:

    De, van megfelelője, pontosan az, amit írtál: túrófánk. :) És igazad van, nagyon finom.

    Hát a túrót nem igazán lehet helyettesíteni szerintem mascarponéval. Még a krémtúrót sem helyettesítheti, hiszen a túró savanykás, a mascarpone meg édes. Az állaguk meg abszolút különböző.

    Nincs lehetőséged friss házi tejet szerezni valahonnan? Mert ha van, akkor minden további nélkül magad állíthatod elő a friss tehéntúrót (még dolgod sincs igazán vele), és nem kellene nélkülöznöd. A blogomon megtalálod készítésének a menetét.:)
    Üdv, Edith


  2. Gizi Says:

    Ez a fánk valami mennyei finom lehet, és szerintem gyönyörűséges!!! Főleg az utolsó képen, imádnám. Feltétlen meg kell hogy süssem. sajnos nincs áfonyalekvárom, de vörös áfonyából fogok hozzá főzni mártást.:)


  3. sedith Says:

    Szia, még valami...:) Nem elírás véletlenül az 50 dkg cukor? Az én receptembe 1-2 evőkanálnyi jár, ezért kérdezem...


  4. Emi Says:

    Kedves Sedith,
    igen, tudom, hogy a mascarpone teljesen más... variációkat keresek... létezik még a cotage cheese ami lecsepegtetve talán jobban passzol. Házi tejre nem igazán van lehetőségem egyelőre... sajnos.
    A cukor nem elírás, több receptben is megnéztem, általában ennyit ír, ezért készült ennnyivel, de szerintem eléggé édes lett.

    Gizi, hajrá, ügyesebb vagy mint én, és hátha lesz jobb recepted is hozzá. Nekem most ez volt...


  5. Éva Says:

    Nagyon guszta! Én is soknak tartom a cukrot és nem látom hogy mennyi tojás kell bele? Nagyon szépen tálaltad!


  6. trollanyu Says:

    Hát igen, a túró:) Nagy szívfájdalmam. Nekem is van egy túrófánk receptem, abba meg nagyon sok tojás kell. De isteni. Ebbe nem kell tojás? De a fél kiló cukor az baromi sok, nem tudom elképzelni. Én alapról csökkentek minden cukormennyiséget, de mindenkinek más az ízlése. Egyébként nagyon jól néz ki:)


  7. Emi Says:

    Hibák javítva, elnézést kérek. A cukor 5 dkg, a tojás 2!


  8. sedith Says:

    Na, ugye, ugye?!:)
    Nagyon furcsálltam a félkiló cukrot, na!:)
    Puszi:)