Emi
Nagyon ritkán eszünk levest, főleg nem... hús nélküli... krémlevest. De erre a Receptvarázs oldalon találtam rá és annyira megtetszett, hogy azt mondtam mindenképp elkészítem, még ha egyedül kell is megennem. És láss csodát, nem kellett. Párom is imádta, talán a sajt íze miatt.



Hozzávalók: (2 személyre)
8 közepes brokkoli rózsa
10 dkg frissen reszelt cheddar sajt
fél fej fehérhagyma
2 dl csirke alaplé (én leveskockából készítettem)
1 dl tej
3 kanál tejföl
negyed kiskanál szerecsendió
só, bors

A brokkolit enyhe sós vízben megfőzzük. A hagymát apróra vágjuk és kevés olajon megfuttatjuk, sózzuk, borsozzuk, majd kevés víz hozzáadásával megpároljuk. Beleszórjuk a lisztet, kicsit megpirítjuk, felöntjük a csirkealaplével és a tejjel, és állandóan kevergetve hagyjuk besürűsödni. Hozzáadjuk a brokkolit, sajtot, szerecsendiót, kavargatjuk lassú tűzön, amíg a sajt teljesen el nem olvad. Akkor levesszük a tűzről, belekavarjuk a tejfölt és forró tálaljuk, egy-egy brokkolirózsával díszítve.
Nagyon jót ettünk belőle, mind egy cseppig elfogyott, repeta is volt... már akinek jutott:)) Köszönjük Receptvarázs!

3 Responses
  1. Hobbychef Says:

    Guszta és finom. Én szeretem a krémlevest, bár ritkán eszem.


  2. trollanyu Says:

    Nagyon jól néz ki:) Mi nagyon szeretjük a leveseket, a brokkoli meg a kislányom kedvence. Igaz hús nélküli levest mi is ritkán eszünk, a férfiak miatt:)


  3. Seffer Lilla Says:

    Nekem a kedvencem a brokkolikrém leves, így sajtosan még nem próbáltam, de biztosan finom lehet