Emi
Gizi banános pitéje igencsak felcsigázott és ötletet adott, de végül sikerült teljesen máshol kilyukadnom, köszönhetően a kéznél levő összetevőknek. Mivel ez volt nekem is és a piteformámnak is az első alkalom, az alaptészta receptet Gizitől kölcsönöztem.



Hozzávalók:
25 dkg liszt
5 dkg cukor
csipet só
15 dkg vaj
1 tojás

A liszthez hozzáadtam a sót és elmorzsoltam a puha vajjal. Beletettem a cukrot és a felvert tojást, nyújtható tésztává gyúrtam és újjnyi vastagságúra kinyújtottam. A piteformát kivajaztam és a tésztát belelapítottam. Fél órára hűtőbe tettem, majd villával megszúrkodtam és előmelegített sütőben 180 fokon 25 percig sütöttem.



Amíg hagytam teljesen kihűlni elkészítettem a krémet:

150 ml tejszín
1 tasak zselatinpor
125 g fehércsoki
250 g ricotta
2 ek cukor
1 maréknyi mazsola

A tejszínt felforrósítottam, belekavartam a zselatinport majd hozzáadtam a kockákra tört fehércsokit. Amikor a csoki felolvadt belekavartam a ricottát és a cukrot. Végül beleszórtam a mazsolát, elkavartam és hagytam langyosra hűlni. Időnként megkavartam, hogy nem kössön meg. Ezután beletöltöttem a kihűlt pitetésztába és néhány órára hüvös helyre tettem, hogy megkössön a krém. 2 dl tejszínből habot vertem, rásimítottam a tetejére és néhány kocka barna és fehér reszelt csokival diszítettem a tetejét.


Mit is fűzhetnék hozzá? Mennyei volt. A csoki bársonyossága és a ricotta íze, a tejszínhab habossága és a megduzzadt mazsola...
Mégis mégis van javítani való rajta. A tészta túl vastag lett és kicsit morzsálódós, de az íze finom. A tejszínhabot meg sikerült kicsit túlverni. De mindezektől föggetlenül a ricotta-fehércsoki kombináció kedvenccé lépett elő:)
5 Responses
  1. Seffer Lilla Says:

    Nagyon jól néz ki, most meg tudnék enni belőle pár szeletet...:)


  2. Éva Says:

    Nem elég hogy annyira guszta , még részletezed is hogy csurogjon a nyálam?:) Nagyon finom lehet! Nekem elég lenne ez ami a tányéron van!


  3. trollanyu Says:

    Engem nem zavar, hogy vastag lett a tészta:) Különben hány centis a formád? Mert kisebbnek tűnik a képen,mint az átlagos lehet, hogy azért lett vastag a tésztád. Ricotta és fehércsoki remek páros lehet:)


  4. Gizi Says:

    Nagyon-nagyon finom, és igaza van az Évának, ettől a részletes ismertetéstől, csorog a nyálam, és csak egy vékonyka szeletkét, ha kaphatnék belőle. Biztosan kisebb a formád mint az enyém, látod erre nem is gondoltam, legközelebb odaírom a méretét. A ricotta és a csoki, isteni lehet, én is kifogom próbálni.:)


  5. Emi Says:

    Lilla, köszi, megkínállak szívesen:)

    Éva, persze, hogy részletezem, így még nagyobb a motiváció, hogy kipróbáljátok:)

    Trollanyu, evés közben engem sem zavart csak tudom, hogy nem ilyennek kellett volna lennie. Tényleg remek páros sikeredett:)

    Gizi, szívesen adok belőle egy vastagabb szeletkét is, de megértem, hogy vékonykát kérsz, én is szenvedtem tőle. Felét befaltam volna egyszerre...:)

    Lemértem, mert nem tudtam mekkora a forma, 24 cm átmérőjű. Egyészt ez lehetett a baj, de még így is maradt meg tészta. Másrészt viszont a tapasztalatlanság, hisz nem tudtam mennyire kell vastagra nyújtani. Most már tudom:)