Emi
Az én "lovely, precious, fabulous, amazing" Valentin napi tortám. Annyira, de annyira büszke vagyok magamra! Gyönyörűséges lett számomra. Tudom, sokan ennél jóval csodásabb dolgokat állítanak elő, de biztos vagyok benne, hogy ők is emlékeznek még az első remekül sikerült műveikre és arra az érzésre, hogy ezt én készítettem és milyen szuper lett. Na ezt érzem most én. Csináltam én még ilyen-olyan tortákat, de ez az első igazi!
Gizitől származik az ötlet, aztán utánanéztem a vörös bársony tortának, kutattam, olvastam, millió receptet megnéztem, próbáltam az eredetire rátalálni. Végül természetesen alkottam. A tészta receptje innen, a krém pedig kb 3 recept alapján állt össze.



Hozzávalók:
A tésztához:
25 dkg liszt
fél tk só
2 ek kakaó
12 dkg vaj
30 dkg cukor
2 tojás
1 tk vanília kivonat
2,4 dl író (buttermilk)
2 ek folyékony, piros ételszínező
1 tk ecet
1 tk szódabikarbóna

A lisztet, sót és kakaót összevegyítjük. Egy másik tálba teszük a szobahőmérsékletű vajat, addig kavarjuk, turmixoljuk vagy dolgozzuk össze, amíg krémessé válik. Ezután beletesszük a cukrot, azzal is összedolgozzuk, majd a tojásokkal is. Végül beletesszük a vaníliát, jól elvegyítjük.
Egy pohárba kimérjük az írót, amit itt ugyan lehet kapni, (bár én még sosem használtam) és elfelejtettem venni, tehát nem volt. De ennél a receptnél olvastam, hogy házilag is egyszerűen elkészíthető, ecet vagy citromlé tejhez való hozzáadásával. Én ebbe a mennyiségű tejbe egy evőkanál ecetet öntöttem, elkavartam és állni hagytam kb 15 percet. Enyhén összefutott, bár inkább csak a teteje, ahogy elkavartam, nem igazán különbözött a tejtől. Tehát szerintem a sima tej is megfelel.
A tejbe elvegyítjük a szinezéket. A liszthez öntjük a vajas masszát, elkavarjuk, hozzáadjuk a piros tejet és simára dolgozzuk. Végül a szódaport leöntjük az ecettel, hagyjuk felfutni, majd a tésztához kavarjuk.



2 20cm átmérőjű tortaformának az alját kibéleljük sütőpapírral, az oldalát kivajazzuk. Elosztjuk a tésztát bennük és 180 fokon 25-30 perc alatt megsütjük. Én 25 percnél fogvájóval szúrópróbát végeztem és meg is ijedtem, mert még tiszta folyós volt belül. Szerencsére 5 perc múlva tökéletesen meg volt sűlve. Miután kivesszük a sütőből, 10 percet hagyjuk a formában hűlni, majd óvatosan kiborítjuk, lehúzzuk a sütőpapírt, hagyjuk teljesen kihűlni. Ezután fóliába csomagoljuk és 1 órára megy a hüttőbe. Ezt azért, mert így megdermed és könnyebb lesz elvágni és megkenni a krémmel, mint a friss, puha tésztát.



Időközben elkészítjük a krémet:
25 dkg mascarpone
30 dkg fehér csoki
25 dkg vaj
2 dl tejszín

A csokit gőz felett felolvasztjuk és langyosra hüttjük. A mascarponet kikavarjuk, hozzáadjuk a szobahőmérsékletű vajat, krémesre dolgozzuk. Beleöntjük a folyékony csokit, elkavarjuk. Végül a tejszínt is hozzáadjuk és turmixgéppel addig verjük, amíg krémessé áll össze. Nagy volt nálam a riadalom, majd elsírtam magam, mert amint a csokit beleöntöttem szépen kicsapódott a vaj... Valószínű, hogy meleg volt még a csoki. Aztán miután kidühöngtem magam, eldöntöttem, hogy én most ezt addig verem, amíg összeáll. És sikerült! Csodás krém lett belőle.

A tésztalapokat kivesszük a hüttőből, mindkettőből két lapot vágunk, megtöltjük a krémmel, majd bevonjuk ugyanazzal. A lehulló morzsákból egy sütikiszúró segítségével szivecskét szórtam a közepére és "glazé" cseresznyével diszítettem. Éjszakára hüvösre tettem, másnap reggeli után tortával kezdtük a Valentin napot:)



Eldöntöttük, hogy ajándékot ezúttal nem veszünk egymásnak, viszont én kaptam ezt a csokor rózsát, így:



én meg készítettem a tortát. Este pedig vacsorázni mentünk egy mexikói étterembe, ahol mennyeien tálalt "Classic Chiken Fajitat" ettem. Sajnos képet elfelejtettem készíteni róla, pedig érdemes lenne látni!
10 Responses
  1. Seffer Lilla Says:

    Csodaszép! Nem szeretem annyira a habos tortákat, de annyira guszta lett a Tiéd, hogy azt a szeletet a tényéron biztosan el tudnám tüntetni...:) Nagyon tetszik!


  2. Gizi Says:

    Gyönyörűséges!!! Nagyon ügyes vagy, csodálatos lett a torta.(sokkal szebb mint az enyém) Idén nem sütöttem, de lehet pótolni fogom, mert annyira csalogató az a szeletke ott a tányéron.:)
    Nagyon szép rózsacsokrot kaptál!!!


  3. Éva Says:

    Nagyon ügyes vagy szuper lett a tortád és biztosan nagyon finom volt! A rózsád is csodálatosan szép! Nagyon szép meghitt estétek volt gratulálok!


  4. Névtelen Says:

    Nagyon szép lett a tortád!!


  5. Néz be hozzám, meglepetés vár rád!


  6. Anazar Says:

    Mascarpones-fehercsokis-tejszines krem, woohoo, ide vele!! Nagyon csinos! Engem csak az a 2 evőkanál ételfesték tántorít el tőle, de ételfesték helyett kakaó és máris élvezhetném ;-)


  7. Erika Says:

    wow-wow-wow. Respect! Aki ilyen szép tortát tud sütni, mindenre képes. Én sajnos nem vagyok ügyes tortákból, pedig össze kéne dobnom ma egy szülinapit, férjnek...lehet megpróbálkozom ezzel vagy ehhez hasonlóval....hátha összejön:)


  8. Emi Says:

    Lilla, nem is annyira habos, inkább tlságosan is vajas. Következőben tudom már, hogy kevesebb vajjal, több habbal lesz:) Mondom én, hogy lecsúszna neked is, annyira finom lett:)

    Gizi, köszönöm! Pótold hát, nem csak Valentin napra jó, bármilyen alkalomra megfelel, vagy alkalom nélkül is:)

    Éva, köszi, tényleg finom is lett. Nagyon örültem a rózsáknak és az este is remekre sikerült!

    Zsozso, benéztem, de nem igazán jövök rá, hogy mit kell néznem:))

    Anazar, igen, ételfesték nélkül is mehet, simán kakóval, csak akkor már nem red velvet:(( Vagy esetleg természetes színezővel???

    Erika, én sem vagyok mester ha szépről van szó, de időnként összejön:) És most összejött! Majd mutasd meg a férjnek készült művet!!!


  9. Szofi Says:

    Atyavilág, ez gyönyörű!!És milyen szép magas:)Amúgy én is a Gizi Red velvet reeptjét használom, isteni!!Próbáld ki muffinként is, remek :)


  10. Emi Says:

    Szofi, köszi! Még mindig böszke vagyok rá:)) Több receptet kipróbáltam már Gizitől és még sokszor fogok visszatérni hozzá! Ki fogom próbálni! Köszi a tippet!