Emi
Anazar feketeribizlis zabfalatjai megadták a végső lökést ahhoz, hogy nekifogjak zabkekszet sütni. Ettem már és nagyon tetszett az íze, ezért kötelező darab volt. Meglett, imádva volt és lesz még, mert fog még készülni nem is soká!
Receptért végülis Mártihoz tértem be, kisebb változtatások történtek.




Hozzávalók:
10dkg darált dió, mandula és kókuszreszelék
20 dkg liszt
15 dkg cukor
15 dkg zabpehely
1 kk fahéj
1 tojás
fél kk sütőpor
20 dkg vaj
eper és barack lekvár




A száraz hozzávalókat mind összevegyítjük, majd összegyúrjuk a puha vajjal. Végül beleütjük a tojást és összeállítjuk a tésztát. (Én nem tettem hüttőbe, rögtön sütöttem. Nem tudom mi lett volna különbség, de ez így is csodás volt.) A tésztából diónyi darabokat csipkedünk, gombócokká formáljuk, tenyerünkben kissé ellapítjuk, mutatóújjunkkal kis mélyedést nyomunk a közepébe. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk őket és a mélyedésekbe fél kávésknálnyi dzsemet teszünk. (Nálam felébe eper, felébe barack került.) 190 fokon 20 perc alatt megsütjük.




Ez volt a második leggyorsabban fogyó süti az ünnepi asztalról. Legjobban a kókusz és természetesen a zab íze dominált, amit imádok. Annyira különleges ízt ad a keksznek, hogy az valami mennyei. Közepén a savanykás-édeskés lekvár meg csak hozzáad az élményhez. A ránézésre nem annyira csalogató, inkább kissé száraznak tűnő keksz annyira zamatos és ízzel teli, hogy komoly erőfeszítést igényel az abbahagyása.
10 Responses
  1. Seffer Lilla Says:

    Nagyon tetszenek ezek a zabkekszek, már én is szemezek velük egy ideje...:)


  2. Éva Says:

    Nem vagyok nagy keksz imádó, de ebből biztosan megtudnék enni most párat! Nagyon guszták!


  3. Erika Says:

    Tök jó, így lekvárral még nem is láttam, biztos finomak!


  4. Anazar Says:

    Éljen a zabkeksz!!


  5. Gizi Says:

    Végre ideértem hozzád, és gyönyörködöm a sok finomságba, melyeket húsvétra készítettél. Csodálatos lehetett az ünnep számotokra, és remek programokkal kápráztattad el az anyukáitokat. Csodás napokat tölthettetek együtt, és végre hosszú idő után megölelhettétek egymást. A jövendőbeli anyósodat biztosan elkápráztattad a főztöddel. Jó hogy megint itt vagy közöttünk.:)


  6. trollanyu Says:

    Már megcsodáltam Anazarnális ezeket a kekszeket, csoda jól néznek ki:) A zab ízét én is nagyon szeretem, és keksz az mindig kell, hogy legyen otthon:)


  7. Márti Says:

    Bár én is kölcsön vettem, mégis nagy öröm számomra,hogy végül, az én variációmat választottad! :))


  8. marisz57 Says:

    Ezek nagyon jól néznek ki!


  9. Panna Says:

    Annyi fincsi kekszet látok, hogy muszáj lesz sütnöm egy adagot :D


  10. Emi Says:

    Lilla, ne szemezzél tovább, nem bánod meg!

    Éva, kóstolásig legalább kötelező megkóstolni a zabkekszet:)

    Erika, igen, nagyon finomak, a lekvár nem tesz nekik semmi rosszat:)

    Anazar, éljen és köszi, hogy megkívántattad:)

    Gizi, köszönöm a szép szavakat. Igen, nagyon szép jó és hízlaló volt az a pár nap... mindenki boldog volt, jólesett a feltöltődés!

    Trollanyu, nálunk nincs mindig keksz, mert akkor folyton enném:) De hétvégékre jöhet egy-egy adag!

    Márti, többet megnéztem, a tiedet láttam nekem legmegfelelőbbnek! És van értelme hozzád járni:))

    Marisz, köszi!

    Panna, bizony muszály:) Nem is lehet nekik ellenállni:))