Emi



Jól megkaptam minap a páromtól. Szomorúan elmondta, hogy úgy sajnálja, hogy már nem főzök olyan finomakat... Szíven ütött. Igaza van. De nem hanyagságból, hanem időhiány miatt és nincsen időm keresgélni, ötletelni, hogy mi is kerüljön az asztalra. Mostanában csak arra igyekeztem, hogy nagyon gyorsan kerüljön valami az asztalra, hogy ne éhezzünk amíg elkészül. Na meg arra is panaszkodott, hogy túl sok a száraz étel, mint szendvics, hot dog, burger, amit szeretünk ugyan és gyors, de egy idő után igazán vágyik az ember már egy jó meleg levesre vagy egy jó szószos, szaftos ételre. Sok hússal persze:) Szóval muszály taltikát váltanom , időt kiszámolnom és valahogy többet kihoznom belőle. Hisz vannak nagyon gyorsan elkészülő meleg, szaftos, leves ételek is. Itt van pl a csirke. Maga a húsnak nem kell sok idő elkészülni.
Nekem nem a legnagyobb kedvenceim a nagyon paradicsomos ételek, de páromnak igen és hát ugy-e kedveskedtem volna neki. Megmutattam hát egy angol magazinban a kiszemelt fotót. Jól elfintorodott tőle, de utóbb helyesbített, hogy csak azért, mert épp nem volt éhes és ha ő nem éhes akkor nem tudok neki olyan ételt mutatni, ami megtetszene... Még szerencse azt mondtam már pedig úgyis ez lesz ebédre. És nem győzött hálálkodni érte. Rögtön mondta, hogy máskor is főzzem.


Hozzávalók: 2 személyre
2 egész csirkecomb (alsó-felső)
1 hagyma
1 cikk fokhagyma
oliva olaj
1/4 tk száraz durvára tört chili
2 tk paprika
1 konzerv aprított paradicsom
1 ek balzsamecet
2,5 dl húsleves (alaplé, stock)
1 konzerv vajbab
aprított petrezselyemzöld 


Elkészítés:
Az olivaolajat feltesszük egy edényben vagy serpenyőben forrósodni. Beletesszük a combokat és mindkét oldalát addig sütjük amíg a bőre ropogósra sűl (kb 5 perc). Tányérra szedjük a combokat.  A hagymát felaprózzuk és üvegesre pároljuk az olajban. A fokhagymát is felaprítjuk és fél percig pirítjuk. Belekavarjuk a chilit, a paprikát és kevés sót, majd visszatesszük a combokat és alaposan összevegyítjük a fűszerekkel. Hozzáöntjük a paradicsomot, ecetet és az alaplét. Felfőzzük, majd kissé levesszük a tűzet és hagyjuk jól összefőni, amíg a hús teljesen el nem készül. Végül belevegyítjük a babot és addig hagyjuk főni, amíg a szósz besűrűsödik. Megkóstoljuk és ha szükséges ízlés szerint fűszerezzük. Megszórjuk aprított petrezselyemzölddel és friss, ropogós kenyérrel vagy bagettel tálaljuk.

Annyira ízletes és finom étel kerekedett belőle, hogy nem győztük kanalazni. Csodás harmóniát alkottak az összetevők, mennyei ízkombináció keletkezett. Nem is értem miért nem próbálokztam hasolnó paradicsomos ételekkel eddig?



Végezetül néhány szót, hogy miért nincs nagyon bejegyzés mostanában. Egyrészt amint már írtam eláraszt a munka és ebből kifolyólag az időhiány. Másrészt nagy tervezésben vagyok, ugyanis jövő nyáron lesz az esküvőnk és mivel nem vagyunk otthon, mindent innen távolról kell megszervezni. Nem egy könnyű feladat, épp ezért kellett időben nekifogni, hogy minden időben kész legyen és ne stresszeljek az utolsó pillanatban. Szépen haladunk, már sok dolog letisztult, rengeteg ötletünk van, amit meg akarunk valósítani, már van olyan is, amit nagyon akartunk de végül elvetettünk. Hát ez a helyzet. A karácsonyi készülődés még nem indult be, nem érzem azt a lázt, amit tavaly, de remélem annak is eljön az ideje, ahogy nézegetem a sok finomságot másoknál:)

11 Responses
  1. Gerdi Says:

    Finom ételt készítettél a Párodnak, igazán nincs oka panaszra!


  2. Kati Says:

    Erősen jól néz ki:) Guszták azok a vajbabok rajta:)


  3. Zsuzska Says:

    Nagyon guszta, jó kis recept!


  4. trollanyu Says:

    Ilyen egy rendes asszony, a férfi kedvére kell főzni, akkor nem lesz morgás:) Nekem ez annyira megtetszett, hogy jövő héten el is fogom készíteni, mert az én családom szereti az ilyen ételeket. Remélem azért karácsonykor legalább lesz majd időd picit pihenni és főzni is:)


  5. Erika Says:

    Nagyon tetszik a recept, és örülök hogy újra itt vagy!:) Az esküvő szervezése tudom milyen nehéz távolról.Annak idején én is innen Dublinból szerveztem sok mindent:) Nagyon szép időszak ez egy lány életében, úgyhogy élvezd ki minden percét!:)


  6. Blogkonyha Says:

    Fantasztikusan guszta! Nagyon finom lehet!


  7. teller-cake Says:

    Jó, hogy kész tények elé állítottad a párod, megfőzted és meggyőzted! :)) Nekem is tetszik, én is el fogom készíteni. Sajnálom, hogy kevés időd van blogozni de az esküvő mindenek előtt való! ;-)))


  8. Emi Says:

    Gerdi, köszi, ez után tényleg nem panaszkodott :))

    Kati, köszi, finom is a vajbab így, hogy nem csak tömören az van, hanem egyébbel vegyítve.

    Zsuzska, köszi, én is azt mondom érdemes volt kipróbálni!

    Trollanyu, hát mit tehetünk mást, mint a kedvükre tenni...:)) Nagyon örülök, hogy ennyire megtetszett, remélem ízleni fog a családnak! A Karácsonyi pihenésre nagyon nem számítok, de főzés azért biztosan lesz:)

    Erika, köszi! Szép időszak tényleg, főleg, hogy majdnem teljesen szabad kezet kaptam a páromtól:)) Csak azért tudjon ő is róla miket szervezek:)))

    Illéskrisz, köszönöm!

    Teller-cake, igazad van, jól tettem:) Köszönöm a bátorítást!


  9. Panna Says:

    Finom és gyorsan elkészíthető! :) Igazi nyerő szempontok a dolgos hétköznapokon! :) Örülök, hogy sikerült jóllakatnod és kedveskedned a párodnak! :)


  10. Gabriella Says:

    Nagyon megkóstoltam volna... :P


  11. Emi Says:

    Panna, köszi, tényleg nyerő lett:)

    Gabriella, még megteheted:)