Emi
Mostanában csak az édesség! Tele van vele a fejem, a konyhám, a blogom. Éjjel arról álmodok, nappal azon gondolkodok vagy éppen a recepteket tanulmányozom. Na és hetente legalább 2,3-szor készítem is. De ugye emellett enni is kell valami rendeset. Lehetőleg levest... néha, mert amióta itt vagyunk nagyon elhanyagoltam és közbe azért megkívánjuk, jólesik, kell.
Levesben a tészta nálam csak akkor jöhetett szóba, ha az húsleves volt. Ilyen-olyan makarónis leveseket ki nem állhattam. Főleg ha pl a krumplilevest azzal töményítették:)
DE van egy új könyvem: "The perfect pasta cookbook" avagy a tökéletes tészta receptkönyve.
Ebben van minden ami tésztával kapcsolatos: leves, saláta, lasagne és mindeféle tésztatipúsból készült ételek receptjei. Mennyei!
Ez a leves is innen származik, természetesen megvariálva, hisz... ami épp van itthon:)




Hozzávalók: 2 személyre
fél csirkemell
1 csirke leveskocka
1 dl tejszín
kis maréknyi sodrott csiga tészta (ennek a tésztának van valami más neve, otthon, de sajnos most nem ugrik be)
fél doboz kukorica
1 kanál liszt
kevés tej
só, bors, delikat

A leveskockát feloldjuk 1 liter forró vízben és teszünk bele 1 kanál delikátot. A csirkemellet vékony, kis csíkokra vágjuk, egy edénybe tesszük, hozzáöntjük a csirke levest és a tejszínt. Felfőzzük majd alacsony lángon hagyjuk megpuhulni a húst. Közben a tésztát sós vízben kifőzzük. A levest sózzuk, borsozzuk. A liszet elsúroljuk egy kevés tejjel és belekavarjuk a levesbe. Beleöntjük a kukoricát és a tésztát, összeforraljuk.
Tálalásra kész!



Könnyű kis leves. Nem mondom, hogy férfilaktató így önmagában, de nekünk ízlett. Gyors, finom.

Befejezésnek pedig itt van egy újjabb zöld smoothie avagy "zöld smutty", esetleg "shrek energiaital". Ezeket a neveket kedves bloggetrársaim adták:) Bár lehetne akár Popeye itala is, hisz spenót van benne...



1 marék spenót
néhány levél saláta
fél banán
fél alma
1 clementine
2 kanálnyi citromlé
2 kanálnyi gránátalma mag
1 pohár víz

Erről a jellegzetes turmixról egyre bővűl a tudásom és igérem, hogy hamarosan beszámolok. Addig is... próbáljuk ki!
6 Responses
  1. Gizi Says:

    Nagyon egyszerű, és finom levest főztél. Szeretem az ilyen könnyű leveseket. Ma nálam is leves készült,az is nagyon egyszerű,ám finom. A zöld turmix színe nagyon tetszik, de azt inkább kihagynám, pedig biztosan nagyon egészséges.


  2. trollanyu Says:

    A levesed is nagyon jó, én mindenféle levest szeretek, az olasz konyhát is:) A zöld turmixot meg ki nem hagynám, sőt már nagyon közel állok hozzá, hogy ki is próbáljam:)


  3. Seffer Lilla Says:

    Nagyon jó kis leves, ilyem hidegben ami nálunk most van, jól jönne egy tányér forró leves.


  4. Emi Says:

    Gizi, láttam ám a levesedet! És meg is kóstolnám. A turmixot nem erőltetem, mindenkinek megvan mit szeret és mit nem. Nekem is van olyan amit meg nem kóstolnék:)

    Trollanyu, köszi, jó lenne nekem is sokkal több levest főzni és enni. Ugy-e ugy-e, hogy csak eljön annak a shrek energiaitalnak az ideje:)

    Lilla, jó bizony a hidegben a forró leves!


  5. teller-cake Says:

    Ez nagyon jól néz ki! Szeretek új levesekkel próbálkozni és ez igazán az ízlésemnek való! :-)


  6. marisz57 Says:

    A leves szuper! A zöld ital is! Én gránátalmához ritkán jutok hozzá, de helyette piros bogyó ribizli is megteszi szerintem.